środa, 27 marca 2013

Gdy nie ma pomysłu i zbyt wiele czasu... Makaron ze szpinakiem! :)

Hi!

Moja pora obiadowa to zazwyczaj około godziny 15-16 i często bywa tak, że wtedy mam krótkie okienko w trakcie zajęć i mam niewiele czasu aby coś przygotować. W takich właśnie momentach zaglądam do lodówki i staram się wykorzystać to co akurat wpadnie mi w oko i wiem, że przygotowanie tego dania nie zajmie mi dużo czasu. Muszę Wam się przyznać, że jestem szpinakomaniaczką i najchętniej wszędzie dodawałabym szpinak, więc można go zawsze znaleźć w mojej lodówce!
Jeśli też często nie macie pomysłu i zdarza się, że macie mało czasu a koniecznie chciałybyście zjeść coś pożywnego i wartościowego to przedstawiam Wam baaaaardzo proste a zarazem pyszne danie.



Makaron ze szpinakiem i mozarellą.

Skład:
40g makaronu pełnoziarnistego
150g świeżego szpinaku
2 ząbki czosnku
łyżka gęstego jogurtu naturalnego
30g mozarelli light
przyprawy: bazylia, pieprz.

1. Gotujemy makaron w osolonym wrzątku- al dente.
2. Na odrobinę oleju wrzucamy drobno posiekane ząbki czosnku i chwilę potem szpinak. Dusimy go na małym ogniu pod przykryciem.
3. Gdy szpinak zmniejszy swoją objętość, dodajemy jogurt i przyprawy. Mieszamy wszystko aby połączyć składniki. Dodajemy pokrojoną na małe kawałeczki mozarelle i czekamy aż lekko się stopi.
4. Wykładamy "masę" szpinakową na makaron.

VOILA!

SMACZNEGO! 


Karola.

4 komentarze:

  1. O tak, szpinak jest cudowny do dietetycznych i szybkich obiadów. Z mozarellą jeszcze nie jadłam (choć kombinowałam i z ricottą, i z fetą, serkiem topionym, śmietaną, sosem pomidorowym), więc spróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam szpinak! Robię go niemalże tak samo - nie dodaję tylko jogurtu i zamiast bazylii przyprawiam wszystkimi ziołami prowansalskimi i gałką muszkatołową.

    OdpowiedzUsuń
  3. ja też często robię coś podobnego, ale wrzucam jeszcze pierś z kurczaka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. szybki i prosty sposob na obiad;)

    OdpowiedzUsuń