środa, 20 marca 2013

Domowe musli !

Hi!
Długo przymierzałam się do tego, żeby zrobić własne musli. Nie kupuję w sklepach, ponieważ jest tam dużo środków słodzących, emulgatorów oraz różnych polepszaczy smaków. A po co nam to wszystko skoro wykonanie domowych musli jest bardzo proste? Tym bardziej, że możemy powrzucać takie dodatki jakie lubimy najbardziej, a nie przebierać w smakach nie wiedząc na co się zdecydować. Mam nadzieję, że przepis przypadnie wam do gustu i sami chętnie go wykorzystacie :)

Przepis na 5 porcji (1 porcja 47g - 186 kcal)


Składniki:

  • płatki owsiane zwykłe - 100g
  • suszona żurawina - 30g
  • suszone śliwki - 25g
  • migdały - 30g
  • płatki migdałowe - 10g
  • masło - 10g
  • miód - 20g
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • gorzka czekolada (u mnie 90% kakao) - 10g

Wykonanie:

1. Piekarnik nagrzewamy do temperatury 150 stopni
2. Żurawinę, śliwki, migdały siekamy na małe kawałki
3. Płatki, żurawinę, śliwki, migdały, płatki migdałowe mieszamy w misce
4. Masło, miód oraz cynamon rozpuszczamy w rondelku.


5. Masło z miodem i cynamonem mieszamy razem z suchymi składnikami

6. Wysypujemy na blachę i wkładamy do piekarnika pieczemy ok. 20-30 minut

7. Po wyjęciu kroimy gorzką czekoladę w kostkę i mieszamy

    I nasze musli jest gotowe :)

    Smacznego !
    Justyna

    7 komentarzy:

    1. Ja nie piekę:) musli wrzucam do jogurtu porostu płatki owsiane z żurawiną orzechami, słonecznikiem do tego świeże kiwi:) pychotka:)

      OdpowiedzUsuń
    2. 150*C z termoobiegiem czy bez?

      OdpowiedzUsuń
    3. z termoobiegiem, jak bez to piecz ok 30 minut :)

      OdpowiedzUsuń
    4. Że też na to nigdy nie wpadłam! Kiedyś co prawda jadłam pokruszone ciastka owsiane z mlekiem (nieudane wypieki u znajomych, ale i tak było to pyszne), ale sama czegoś takiego w stylu kruszonki nigdy nie robiłam. A po płatkach owsianych bez wcześniejszej obróbki (pieczenia, gotowania)źle się czuję, więc zrobię sobie takie musli. Fajne masz pomysły!

      OdpowiedzUsuń
    5. a w jakim celu to piec ?
      ja robie musle dokładnie jak w przepisie, ale bez motywu pieczenia... no i bez masła, bo to kompletnie nie przydatne organizmowi.

      OdpowiedzUsuń