niedziela, 20 stycznia 2013

Tarta owocowa

Hi!
Jak to niedziela, przyszedł czas na ciacho ! Na początku nie wiedziałam, co zrobić szukałam przepisu na spód dietetyczny, ale pierwszy nie bardzo się kleił, więc zrezygnowałam. Następnym razem postaram się wymyślić coś bardziej dietetycznego. A dzisiaj mieszanka owocowa, którą znalazłam w domu :)


(ciężko mi było określić porcję, więc podzieliłam na 8, jednak zawsze wychodzi więcej)

Składniki:
Ciasto:
200g mąki żytniej typ 720
125g masła
30g cukru trzcinowego
kilka kropel wody

Farsz (waga owoców po starciu):
jabłka 620g
gruszka 150g
wiśnie 66g

Przyprawy:
1/3 łyżeczki kardamonu
1/3 łyżeczki imbiru
1 łyżeczka cynamonu

Wykonanie:
1. Mąkę przesiewamy, masło kroimy, cukier wsypujemy skraplamy wodą i wszystko zagniatamy na jednolitą masę. Wkładamy do zamrażalnika na 20 minut. Piekarnik nastawiamy na 170 stopni.

2. Po wyjęciu ciasta 1/3 zostawiamy na kruszonkę, resztę rozkładamy na formie do tarty i nakłuwamy widelcem.
3. Jabłka ścieramy na największych oczkach i rozkładamy na cieście. Posypujemy przyprawami. Ścieramy gruszkę i rozkładamy na jabłkach z przyprawami, wiśnie przekrawamy na pół i układamy na wierzchu.
4. Wkładamy nasze ciasto do piekarnika na 30 minut.
5. Po upływie 30 minut ciasto wyjmujemy, pozostałą część, którą przeznaczyliśmy na kruszonkę ścieramy na wierzchu owoców i ponownie wkładamy na 15 minut do piekarnika.

Smacznego !!

1 komentarz:

  1. Raz sie odważyłam zrobić tarte- nie pamiętam czemu, ale strasznie klnełam przy robieniu spodu do niej. Może warto spróbować jeszcze raz..
    Oczywiście Twoje ciacho jak zwykle wygląda mega apetycznie!

    OdpowiedzUsuń