wtorek, 12 listopada 2013

Pomysł na sałatkę.

Cześć!
Lubicie szpinak? Bo ja bardzo! Ale przyznam szczerze, że zawsze przyrządzałam go z makaronem, lubiłam go w pierogach i innych tego typu daniach- na ciepło. Ostatnio kupiłam świeży szpinak, jednak szykował mi się wyjazd na parę dni, a byłam już po obiedzie i żeby się nie zmarnował postanowiłam wykorzystać go na kolację- do sałatki. I wiecie co? Zasmakowała mi tak bardzo, że na pewno będę jadła szpinak również w wersjach sałatkowych. Przepis jest błahy i pewnie nie jeden z was już go wykorzystywał, ale dla tych którzy również tak jak ja nie korzystali w ten sposób ze szpinaku, POLECAM! :)



Przepis na 4 porcje.
Skład:
paczka szpinaku (ja kupuję w Biedronce 500g)
1 duży pomidor
pół ogórka zielonego
pół kostki sera typu Feta (ja używam żółtej Favity)
torebka sosu w proszku winegret+ 2 łyżki oliwy i 2 łyżki wody

Przygotowanie:
1.Myjemy szpinak i odsączamy. Resztę składników kroimy. Przyrządzamy sos. Wszystko mieszamy i gotowe!


Bon appétit!

Dodatkowo, chciałabym Wam przedstawić właściwości szpinaku.

SZPINAK zawiera ogromną ilość żelaza, więc warto go spożywać przy takiej chorobie jak anemia.Jest też źródłem wapnia – budulca kości. Poza tym, zawiera witaminy: C, E, K, B1, B2, B6, oraz składniki wspomagające nasz organizm – jod, mangan czy karoten. Szpinak jest bogaty w antyoksydanty, które wspierają naturalne mechanizmy obronne naszego organizmu. Naukowcy udowodnili również, że opóźnia on procesy utraty pamięci, czyli przeciwdziała postępowi choroby Alzheimera. Jedzenie szpinaku chroni też przed inną chorobą starczą – chorobą Parkinsona. To zielone warzywo może być stosowane przy stanach zapalnych przewodu pokarmowego i zwyrodnieniach siatkówki. Pamiętajmy, zdrowa dieta, to dieta ze szpinakiem. Zaletą szpinaku jest jego niska kaloryczność. Dlatego polecany jest osobom z nadwagą lub otyłością, a także osobom z nadciśnieniem tętniczym. Szpinak powinny spożywać również osoby palące papierosy oraz bierni palacze, ze względu na działanie antyoksydacyjne. Właściwości pozytywne szpinaku widoczne są również w zakresie wspomagania leczenia chorób trzustki i utrzymujących się zaparć.






Karola

3 komentarze:

  1. też jadam szpinak w każdej możliwej wersji, w sałatkach jest idealny:)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja uwielbiam szpinak w każdej postaci:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cześć napiszcie do mnie ba buddysta2010@gmail.com albo na fejsie.
    Mam temat związaną z promowaniem zdrowego naturalnego życia. Pozdrawiam, Karol

    OdpowiedzUsuń